Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Čoklík

Jsem člověk sžitý s faktem, že na Zemi nežijeme pouze my sami, lidi. Taky moc dobře rozumím prvotnímu vlkovi/psovi, že se chtěl u lákavého lidského ohně ohřát. 

Ovšem mám problém, aspoň to někteří o mně říkají. Nemyslím si, že pes je člověk, tedy boží tvor na úroveň člověka postavený. I svatý František přece nějaké ty rozdíly viděl, ne?

Tedy, neuznávám argumenty majitelů (ano, majitelů, ne partnerů, že) psů , že zrovna ten jejich 30ti kilový mazlíček nikdy náhubek, či vodítko nepotřeboval, protože on je tááák hodný. Ani že dítě si vlastně útok rotvajlera zasloužilo, protože jej vyprovokovalo. A rovněž nejsem příznivcem spolužití lidí a psů v bytech. (Speciálně vyšlechtěné gaučáky vyjímám, ale je to taky hřích na přírodě, to šlechtění...) Jóó, když má někdo barák se zahradou, tak potom je to určitě pěkné pro obě strany. Zažil jsem obojí, mohu srovnávat.

Ale k mému zážitku. Po čtyřdenním turnusu konečně jedu domů. Za posledních pár hodin jsem nepozřel sousto a protože v busu se drobit nesmí, plánuji na lavičce na Čerňáku se ještě dorazit před odjezdem, plnohodnotná večeře mne čeká až před půlnocí pod Ještědem.

Začnu otevírat tašku s miniproviantem, když v tu je nalevo vedle mne, ale velmi natěsno, něco teplého, chlupatého. Jakou šelmu tady asi čekat, ne? No jasně, pes, tulák. Usedl vedle mne tak samozřejmě a očima mi říká, no konečně, kdes tak dlouho byl, parťáku?

Rozhlédnu se okolo. Kromě fronty na bus nikde nikdo, kdo by mohl být majitelem, popravdě, očekával jsem nekorektně, že mě vysvobodí vstřícný bezdomovec. 

Odbočím a neřeknu ještě, jestli mi ten  čokl sežral svačinu. Byl to sympatický krátkosrstý, černý a jistě vzdělaný jedinec, protože seděl celou dobu vedle mne velmi způsobně, jen občas strkal hlavu pod moji ruku, čímž si vynucoval pohlazení. Vyhověl jsem pokaždé. Čistý, nepodvyživený, hezkej vám byl.

Znovu jsem se rozhlédl. Fakt majitel nikde. Zašrotovalo mi, co udělám. Jako normálně vstanu, řeknu mu čau neznámý pse a odejdu k autobusu až přijede, a řidiči, který jej bude skopávat ze schodů, budu tvrdit, že je mi to jedno, že můj není? Anebo mám včas zavolat MP, aby jej chudáka opuštěného umístila do útulku? Anebo... vzít jej s sebou (bez náhubku!), koupit extra lístek  a doma jej na internetu inzerovat jako ztraceného a kdyby to nevyšlo, tak co? Nechat si ho? Byly to jen rychlé myšlenky, přetnuté zavoláním.

"Broku? Ty parchante, kde zase seš?!" , ozvalo se za  mnou. Seděl(i) jsme na lavičce před veřejnými záchodky. Tak majitelka je na světě a já můžu svačit. Teda ne, už mi to jede. Najím se až doma, no co, to setkání za to stálo... Budu mít u ní příště vyčůrání zadara.

Autor: Jan Andrle | středa 7.6.2023 14:39 | karma článku: 16,76 | přečteno: 278x
  • Další články autora

Jan Andrle

Ajznbón (XIII - Čarodějnice)

Byl to poslední den dubna, tedy čekal jsem leccos bizarního, ale že to bude takhle čarodějnické....ale co :-)

1.5.2024 v 4:54 | Karma: 14,22 | Přečteno: 251x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

O biči, koloběžce a řízku

Zní vám to nekompatibilně? Tak to jste ještě nepotkali člověka, kterému to nejen nepřijde divné, ale hlavně o tom ani nepřemýšlí...

24.4.2024 v 20:14 | Karma: 12,88 | Přečteno: 346x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Útok pizzou

jsme báječná bezpečná země, o tom není pochyb, ale stejně, jednotlivé útoky zde jsou, i bizarní, tak jak se stalo večer nám...

12.4.2024 v 22:34 | Karma: 11,02 | Přečteno: 509x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Chlapovo štěstí

Jo, to byl ten starej svět. Dobrej. Chlap přijel z práce domů a tam bylo navaříno, naklizeno a načekáno, že až se nají....

7.4.2024 v 22:14 | Karma: 15,07 | Přečteno: 496x | Diskuse| Miniblogy

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma: 22,15 | Přečteno: 766x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Izrael má nový plán pro Gazu. Po válce by na ni mohly dohlížet i arabské státy

3. května 2024  16:30

Čelní představitelé izraelské vlády uvažují o rozsáhlém plánu poválečného uspořádání Pásma Gazy, v...

Německo sabotuje projekt bruselského Starlinku. Zvýhodňuje Francouze, tvrdí

3. května 2024  16:19

Evropská unie chtěla do roku 2027 na nízkou oběžnou dráhu Země vyslat soustavu satelitů v rámci...

Vlak po nárazu do stromu vrátil na koleje jeřáb, zvedal 21tunový kolos

2. května 2024  18:56,  aktualizováno  3.5 15:56

Uzavírka trati u Plesné na Chebsku, kde ve čtvrtek vykolejil osobní vlak, skočila v pátek kolem...

Škody po požáru v Mionší jsou jen minimální, prales podle hasičů někdo zapálil

3. května 2024  11:46,  aktualizováno  15:54

Hasičští experti se vrátili do terénu, aby vyšetřovali příčinu požáru v pralese Mionší v Dolní...

  • Počet článků 477
  • Celková karma 15,60
  • Průměrná čtenost 805x
jeden takovej... :-)

Seznam rubrik