Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Lockdown

Nečekejte, prosím, žádnou plytkou kritiku opatření naší zoufalé vlády, stávají se totiž v životě lidském (i jiných savců) horší věci...

Je to tak dva měsíce, kdy - abych předešel znečištění bytu - jsem ihned po návratu z noční jen tak ledabyle odhodil tašku a odvedl chlupatou nezbednici na dvůr, nikdo jiný vhodný na to doma zrovna nebyl, jen nezletilý distanční školák, která ovšem dobrmanici neukomanduje, jinak bych to nedělal, že jo. Jak jsem brzy zjistil, byla to chyba. Buď to, že jsem odhodil tašku anebo to, že v oné tašce byly jak klíče od bytu/domu tak mobil. Za nemenší chybu považuji rovněž to, že na dveřích ze dvora je koule a ne klika. Strach z návštěv drbanů, no...

Zabouchl jsem nás a Ťapu patřičně vyvenčil. A těšil se na brzký návrat a sprchu a snídani a postel.... Tak to se mi protáhlo. Helejte, docela jsem spoléhal, že Andulku napadne tak po deseti, dvaceti minutách, že doma někdo chybí. Kdepak! Distanční výuka byla onoho dne asi hodně zajímavá. Nevyhlédla z okna, z balkónu, nic. Nebudu vás napínat, zachránila nás od smrti mrazem, žízní a steskem po bytě přesně po 43 minutách sousedka z přízemí, která zareagovala na mnou náhodně házené kamínky do oken nájemníků.

Zařekl jsem se, že si budu dávat pozor a vždycky, VŽDYCKY, budu u sebe mít jak klíče, tak mobil. A to dodržuju. On takový OPRAVDOVÝ lockdown není nic příjemného, že. A tak i dneska, když jsem zůstal poslední vzhůru a měl teda onu zprostředkovanou vyměšovací povinnost na hrbu, jsem se před odchodem z bytu přesvědčil, že klíče v kapse kalhot jsou a mobil je v té náprsní. 

Dveře dvora za námi zaklaply a fena se činila dost rychle, tak to mám rád. Do jedné ruky vodítko, do druhé plný pytlík a hurá domů s odbočkou přes popelnici. Vytahuju klíče, ale něco je špatně! Od auta, já blb! Ty mi daj, že je teď po půlnoci vzbudím, ale co, je to přece hlavně jejich pes, ne. 

"Čekej, Tlápoto, musím volat. A sedni!", fena poslechne. Mobil ne. Nemůže, je vybitej! Já blb, ne blb ne, blb je málo...

Je půl jedný v noci, spolunocležnice chrápou spokojeně o čtyři patra výše nad námi a ani jedno okno nesvítí... 

No, nevím, házet lidem šutry do oken v tuhle dobu se mi moc nechce, ale zase přenocovat mezi břízami zrovna teď, když začíná pomalinku sněžit (Praha, březen dvacátého a přitom globální oteplování...), se mi taky nezdá. Možná tak přelézt plot a zkusit cestu přes sousední barák, baráky, dílny...

Ťapina zaštěká. Na chodbě se rozsvítilo! Bouchám na dveře jako blázen. Otevře mi soused, co bydlí nad námi: "Co je, ty vole, co tady bušíš?"

"Jsme se vymkli* a holky už spí," vysvětluju ,"ale co ty tady děláš, je lockdown, ne, odkud jdeš?" ptám se jen na lokalitu, protože hutný dech zachránce dává vědět, co tam dělal. 

"Od kámoše, ty vole, ten lockdown nás jednou všechny dožene do blázince. Víš, že mě chtěli kontrolovat měšťáci? Ale mám papír, že dělám i noční, tak v pohodě..."

Vyjeli jsme do našeho patra, ještě jsem použil nabídnutého mobilu a zavolal našim, abych nemusel pobuřovat barák nočním zvoněním a boucháním na dveře od bytu a dobrý. Vynadáno jsem dostal. Kamil odjel o patro výš. Dobrou noc. Dík.

Všechno dobře dopadlo. Ale nemuselo. To víte, tvrdý lockdown není legrace....

 

*vymkli  - výraz z liptovštiny, kterým rád zkracuji to, že jsme si zabouchli dveře aniž bychom od nich v danou chvíli měli klíče...

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Andrle | sobota 20.3.2021 2:11 | karma článku: 17,80 | přečteno: 593x
  • Další články autora

Jan Andrle

Pionýři

....pionýři, malované děti... zítra je 5. května a to býval náš den, většinou u pomníčků, holky i kluci tam stáli, šátky rudé na krku...

4.5.2024 v 23:57 | Karma: 24,43 | Přečteno: 602x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Ajznbón (XIII - Čarodějnice)

Byl to poslední den dubna, tedy čekal jsem leccos bizarního, ale že to bude takhle čarodějnické....ale co :-)

1.5.2024 v 4:54 | Karma: 14,29 | Přečteno: 267x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

O biči, koloběžce a řízku

Zní vám to nekompatibilně? Tak to jste ještě nepotkali člověka, kterému to nejen nepřijde divné, ale hlavně o tom ani nepřemýšlí...

24.4.2024 v 20:14 | Karma: 12,89 | Přečteno: 349x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Útok pizzou

jsme báječná bezpečná země, o tom není pochyb, ale stejně, jednotlivé útoky zde jsou, i bizarní, tak jak se stalo večer nám...

12.4.2024 v 22:34 | Karma: 11,02 | Přečteno: 511x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Chlapovo štěstí

Jo, to byl ten starej svět. Dobrej. Chlap přijel z práce domů a tam bylo navaříno, naklizeno a načekáno, že až se nají....

7.4.2024 v 22:14 | Karma: 15,07 | Přečteno: 507x | Diskuse| Miniblogy
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Rusko útočilo na ukrajinskou energetiku, poškodilo tři tepelné elektrárny

8. května 2024  7:09,  aktualizováno  7:57

Ruský vzdušný útok v noci na středu vážně poškodil tři ukrajinské tepelné elektrárny, uvedl jejich...

Jedenáctý nejteplejší měsíc v řadě. Duben opět trhal historické rekordy

8. května 2024  7:44

Letošní duben se jako 11. měsíc v řadě stal nejteplejším v historii měření. Podle meteorologické...

Kácíš? Pak sázej či plať. Novela zákona zpřísní podmínky kácení stromů

8. května 2024

Premium Pokuta až milion pro jednotlivce, až dvacet milionů pro firmu. Tedy desetkrát víc než nyní. Takové...

Padlého rudoarmějce oplakali u Rudolfina. Jenže ho zabili sami Sověti

8. května 2024

Seriál Je to snad nejslavnější fotografie z květnového osvobození Prahy a dlouho se věřilo, že Georgij...

  • Počet článků 478
  • Celková karma 16,64
  • Průměrná čtenost 803x
jeden takovej... :-)

Seznam rubrik