Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Už vím proč

Je to fajn práce. Spojuje v sobě všechno, co jsem po padesátce hledal. Trochu pohybu, řízení auta, jsem svým pánem, hlavně už nemám žádné podřízené a naopak mám přesně dáno, co, kdy a jak udělat, aby byl úkol splněn.

Jsem pěšáčkem ve veliké bitvě doručování pošty z místa A do místa B a to tím, že se starám o místo A. Aby bylo prázdné a vydalo každodenně své plody.

Dost ale romantického úvodu. Vybírám schránky, to je celé. Odpoledne před čtvrtou sednu do dodávky České pošty a do zhruba půl osmé mám před sebou 80 kilometrů a 62 poštovních schránek. Šedesátdvakrát vysednu, vezmu do ruky modrý vak, nasadím jej na schránku, tu odemknu a pak s plnějším vakem nasednu a jedu o dům, pardon, o schránku dál. Většinou po okreskách, ale dobrou čtvrtinu i v docela velkém městě, na české poměry dokonce v tom největším.

Každý, kdo nastoupí do nového zaměstnání, si zpravidla neodpustí pocit, že by se to přece dalo dělat jinak, trochu lépe a že je fakt divné, že na to musel přijít až on. Nebo ona. Ona snad ještě častěji. I mně se honilo hlavou, proč, sakra, proč se jezdí pro jeden, dva pytle dopisů dodávkou a ne nějakým malým osobáčkem. Sám jsem si po čase odpověděl tak, že manažeři si asi dobře spočítali, že přes den je dodávka nutná na větší náklady a provozovat další, byť menší auto na pouhé tři hodiny denně se nevyplatí, navíc když ta dodávka jezdí na CNG.

Přes rok trvalo, než mi osud nadělil další důvod a snad mnohem pádnější. Vyjel jsem ten den jako jindy a první kilometry mne vedly po metropoli. Úzké ulice, zaparkovaná auta po obou stranách jednosměrek, no, tak právě tady jsou ty první oranžové bedýnky na lidskou komunikaci.

Blížím se k další z nich, takže přibrzdím, juknu do zrcátka, ať vím, komu zase ukradnu minutku jeho života čekáním, až se budou dopisy sypat směrem k adresátovi a jen tak letmo zaregistruji na chodníku skupinku, dva dospělé a malou slečnu. Skoro už stojím, když vzduch prořízne tak zoufalý dětský výkřik, že okamžitě došlápnu brzdu až na podlahu, aniž v první chvíli tuším proč. Jen reflex. Holčička napravo ode mne mává rukama, pak ukazuje někam pod dodávku a já pořád netuším. V tom zakvílí – lepší výraz mě nenapadl – i paní: „On ho přejel, on ho přejel!!!“

Jsou to jen vteřiny, možná spíš zlomky, ale jako řidič vím, že jsem nikoho nepřejel. Otevírám dveře a ještě než stihnu vystoupit, muž oběhne dodávku zezadu a křičí také hodně nahlas: „Ne, Adélko, ne, tady je!“

Teď už HO vidím i já. Chlupatý pes se probíhá na levoboku mezi keři a vrtí ocáskem. Holčička jej chytne do náručí a mačká tak, že přejetí by možná bylo příjemnější. Pomalu začínám chápat, co se vlastně stalo. Pejsek, kterého jsem ani původně nezaregistroval, pojal nápad přeběhnout na druhý chodník právě ve chvíli, kdy jsem je pomalu míjel. Bravurně to stihnul mezi předními a zadními koly poštovního ducata. Šikula, říkám si. Ovšem rodinka se shodla, že ten pravý šikovný jsem já, když jsem jim ho teda nepřejel.

Děkujeme, děkujeme“, opakovali a já měl dobrý pocit. „Tady kolikrát jezdí lidi jako blázni, to je moc dobře, že jste tak opatrnej a jezdíte pomalu.“

Není zač, ale ne, já jen zastavoval, víte, vybírám tady schránku.“

Aha, no jo vlastně, vždyť my tam zrovna neseme dopisy, můžeme vám je rovnou dát?“, a dali mi do ruky svazek obálek.

Jistě, dobře to dopadlo, mějte se hezky“, rozloučili jsme se, došel jsem ke schránce a naučenými pohyby nasadil tašku, otevřel dvířka a vysypal obsah, zavřel a přihodil tam ty dodané. Až teď jsem si všiml, že to byly obálky s  černým lemováním. Otočil jsem se za rodinou, ale byla už dvou i čtyřnohá tak daleko, že se nehodilo, abych je ještě znovu oslovil.

Někdy nevíme, co je k čemu všemu dobré a co ne. Ale od onoho dne si mohu myslet, že poštovní dodávky jezdí vybírat schránky bez ohledu na tonáž obsahu také proto, aby se pod jejich podvozek vešel běžný pes. Protože pod osobákem by to tenkrát chlupatý čoklík asi nedal. A pár lidí by toho dne smutnilo ještě mnohem víc, než bylo nutné.

Je to fajn práce.

 

 

 

Autor: Jan Andrle | neděle 14.7.2019 17:19 | karma článku: 26,37 | přečteno: 1044x
  • Další články autora

Jan Andrle

O biči, koloběžce a řízku

Zní vám to nekompatibilně? Tak to jste ještě nepotkali člověka, kterému to nejen nepřijde divné, ale hlavně o tom ani nepřemýšlí...

24.4.2024 v 20:14 | Karma: 12,57 | Přečteno: 339x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Útok pizzou

jsme báječná bezpečná země, o tom není pochyb, ale stejně, jednotlivé útoky zde jsou, i bizarní, tak jak se stalo večer nám...

12.4.2024 v 22:34 | Karma: 11,02 | Přečteno: 505x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Chlapovo štěstí

Jo, to byl ten starej svět. Dobrej. Chlap přijel z práce domů a tam bylo navaříno, naklizeno a načekáno, že až se nají....

7.4.2024 v 22:14 | Karma: 15,06 | Přečteno: 490x | Diskuse| Miniblogy

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma: 22,15 | Přečteno: 763x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Turnus

Ono to není snadné, pracovat v turnusu. Ještě u jednoho by to se celkem sneslo, ale u dvou...to už je dost

6.2.2024 v 21:43 | Karma: 18,99 | Přečteno: 541x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusové si přivlastňují Kanta. Je naše kořist, tvrdí gubernátor Kaliningradu

29. dubna 2024  9:17

Gubernátor Kaliningradské oblasti, nejzápadnější výspy Ruska na březích Baltu mezi Polskem a...

Rozhodnutí ANO neúčastnit se jednání nepovažuji za šťastné, řekl Pavel

29. dubna 2024  8:33

Prezident Petr Pavel bere na vědomí rozhodnutí opozičního hnutí ANO neúčastnit se jednání o...

Jak se chystá převrat. V Německu začíná proces s extremistickou skupinou

29. dubna 2024  7:35

V Německu v pondělí začíná první z procesů se členy extremistické skupiny Říšští občané, kteří čelí...

Bombardování Gazy si vyžádalo nejméně 13 obětí, Biden mluvil s Netanjahuem

29. dubna 2024  6:53

Izraelské bombardování tři domů ve městě Rafáh na jihu Pásma Gazy zabilo nejméně 13 lidí a zranilo...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 476
  • Celková karma 15,74
  • Průměrná čtenost 807x
jeden takovej... :-)

Seznam rubrik