Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Tinnitus

Nechci nijak zlehčovat utrpení těch, kteří tímto neduhem jsou vážně postiženi, ale musím se přiznat, že dneska jsem jim celý den opravdu rozuměl, jak trpí.

A přitom začátek byl tolik příjemný.

"Dědo, pošleme ti na fejs písničku od Elišky, jo?" zněla smska od snachy tak nevinně a slibně ješte včera večer. Trochu pozdě večer a tak jsem jen stručně odpověděl a otevřel si ten umělecký počin mojí milované vnučky až dneska ráno.

Pěkné, řeknu vám, opravdu pěkné. Vy, co nejste její dědové, můžete jistě mít různé kritické poznámky, ale stejně musíte uznat, že je boží! Eliška, moje první vnučka. Jistě budou časem přibývat, dětí mám na to dost, ale Elinka je první a tudíž navždy nejlepší (nejen) zpěvačka. Ta dikce, ten výraz, to frázování, ta melodie....

TA MELODIE!!!

Video a písničku jsem si přehrál no snad tisíckrát... no to ne, ale veřte mi, sedmkrát to určitě bylo. Stačilo, stačilo dokonale. Usadila se mi ta melodie v provedení  mé obgenerační milované natolik, že jsem si ji užíval, pořád.

 Pořád jsem ji v duchu slyšel a laskal se s ní. Dopoledne při vaření sobotního gulášku. Ani jsem si nemusel k tomu pouštět obligátní zprávy, jak mám ve zvyku. Dokonce i při poobědním přestěhovávání nábytku mi vylepšovalo náladu, jak jsem si Elinčinu písničku v duchu pobroukával. Je to radost, když mají potomci talent.

Když došlo na rodinnou procházku v parku a já jsem pořád byl Eliščiny melodie pln, tu jsem si ji pobroukával i nahlas. Vždyť za to taky stojí, no ne?

U večeře jsem ale už, přiznám se, byl nahlodán... Píchal jsem do knedlíků v rytmu, který kromě mne nikdo jiný u stolu neslyšel a tím jsem byl za blbce. Asi i proto, že jsem sousta takto napichovaná nedával do úst, ale skládal do jakési - jistě ne notové - osnovy podél okraje talíře...

I teď, když píši tyhle řádky, tu moji kočičku stále slyším. Je úžasná, je skvělá, je ... je to moje Eliška, ale sakra! To je nemůžou za ty prachy naučit ve školce nějaké méně chytlavé MELODIE??!! Protože mě ten jejich stupidní vláček bude asi pronásledovat  už navždycky...

Anebo aspoň než Eli nazpívá nový hit. Při jejím talentu se snad dočkám brzy.  :-)

 

 

Autor: Jan Andrle | sobota 7.10.2017 23:59 | karma článku: 15,03 | přečteno: 717x
  • Další články autora

Jan Andrle

Pionýři

....pionýři, malované děti... zítra je 5. května a to býval náš den, většinou u pomníčků, holky i kluci tam stáli, šátky rudé na krku...

4.5.2024 v 23:57 | Karma: 22,56 | Přečteno: 513x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Ajznbón (XIII - Čarodějnice)

Byl to poslední den dubna, tedy čekal jsem leccos bizarního, ale že to bude takhle čarodějnické....ale co :-)

1.5.2024 v 4:54 | Karma: 14,26 | Přečteno: 260x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

O biči, koloběžce a řízku

Zní vám to nekompatibilně? Tak to jste ještě nepotkali člověka, kterému to nejen nepřijde divné, ale hlavně o tom ani nepřemýšlí...

24.4.2024 v 20:14 | Karma: 12,88 | Přečteno: 348x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Útok pizzou

jsme báječná bezpečná země, o tom není pochyb, ale stejně, jednotlivé útoky zde jsou, i bizarní, tak jak se stalo večer nám...

12.4.2024 v 22:34 | Karma: 11,02 | Přečteno: 509x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Chlapovo štěstí

Jo, to byl ten starej svět. Dobrej. Chlap přijel z práce domů a tam bylo navaříno, naklizeno a načekáno, že až se nají....

7.4.2024 v 22:14 | Karma: 15,07 | Přečteno: 503x | Diskuse| Miniblogy
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Policisté v Praze vytáhli z Vltavy utonulého muže, může to být pohřešovaný Brit

6. května 2024  8:30

Policisté v neděli vpodvečer vytáhli z Vltavy v centru Prahy tělo utonulého muže. Kriminalisté...

Začátek týdne bude oblačný s přeháňkami. Slunce se vrátí ve středu

6. května 2024  6:23,  aktualizováno  7:37

Zataženo až oblačno vydrží na většině míst v Česku až do poloviny týdne. Česku se nevyhne ani déšť,...

Trump zkritizoval Bidenovu vládu. Vede gestapáckou administrativu, prohlásil

6. května 2024  7:23

Americký exprezident Donald Trump prohlásil, že administrativa Joea Bidena používá podobné taktiky...

Izraelská armáda se připravuje na ofenzivu, evakuuje část Rafáhu, píší média

6. května 2024  6:50,  aktualizováno  7:21

Aktualizujeme Izraelská armáda v pondělí ráno zahájila evakuaci části Rafáhu na jihu Pásma Gazy před dlouho...

  • Počet článků 478
  • Celková karma 16,69
  • Průměrná čtenost 803x
jeden takovej... :-)

Seznam rubrik