Jan Andrle

Chřipka

21. 01. 2017 17:13:30
Ač stár, stejně nepoučitelný. Stejně se vždycky budu bát hrozeb, které nepřijdou a dostanu ránu z nečekané strany.

Každý Silvestr se obávám předsevzetí své ženy (vlastní si nedávám), že tu přestane klevetit, tu nepožádá bližního své, tu si uspořádá obleky a boty, tu zavede pořádek v účetnictví, protože vím, jak ony vznešené vize v reálu dopadají a není mi úplně po chuti jí to hned po novoročním přípitku vrátit na zem každodenní a dát se tak všanc její zlobě hned zpočátku nového letopočtu.

A tak jsem i loni na konci prosince přecházel mlčením, když prorokovala, jak v roce 2017 bude hubnout. Jistě, miláčku, budeš, odpovídal jsem a těšil se jak i napřesrok se budu laskat s tím vším, co jí příroda nadělila. A doufal, že ani tenhle novoroční závazek nebude pro naší realitu nic moc znamenat. Už první den nového roku s obědem pěkně opeřeným, s dvojitým zelíčkem i knedlíčkem k tomu mi dával za pravdu. Na přísahy typu "zítra fakt začnu" jsem nic nedal.

Ne, nikdy se nelze obrnit proti nečekaným hrozbám, protože čekáte samozřejmě jen ty čekané. Byl jsem připraven pár dnů odstát u pokladen v bio obchodech, byl jsem připraven čelit zeleninovým gulášům bez masa na vodě, byl jsem ochoten v zájmu vlastní české výživy pašovat slaninu mezi pomeranče a brokolici, ale... Ale na epidemii jsem nepomyslel.

Dva týdny bezmála ležela Ivanka jako lazar s chřipkou. Ani se mi moc nechce s ohledem na vymýcené slepice laškovat s pojmem, jestli ta chřipka nebyla ptačí. Každopádně dva týdny kromě zvracení, pocení se, nadávaní nám všem v doslechu, sem tam vypití čaje a přijetí zásadních polických zpráv z facebooku nedělala téměř nic jiného.

Neboli - mimo jiného - NEJEDLA !

A tím pádem zhubla, víte... No, to je doma radosti.

"Mám o 12 kilo míň, vidíš to?"

"Jasně, chceš ten bůček polít výpekem nebo jen se zeleninou a brambory?", takhle já se snažím.

"Bůček si nech vychladnout na zítra ke svačině, mně jen tu zeleninu a jednu hlízu, prosím.", takhle mi to snažení ničí.

Vypadá hrozně podvyživeně a já ji snad nevykrmím. Důvod neznám, možná jí to prostě baví. Plnit si svoje předsevzetí. Notabene bez vlastního přičinění.

Ale chřipka je přece nezdravá, anebo ne?!

Autor: Jan Andrle | karma: 17.61 | přečteno: 442 ×
Poslední články autora