Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Johny Tatra

jo, to jsem já. A můžu si za to sám. A jsem na to hrdý. Tatrovky jsem si zamiloval na vojně. Jak jinak v naší generaci, že jo?

K tomu Hanzelka a Zikmund, Dakar, tatra kolem světa a u mne osobně i zkušenost postrevoluční, kdy jsem měl možnost kopřivnickou fabriku si prohlédnout a po polygonu se povozit a svojí nicotnou  troškou do mlýna přispět k propagaci v dalekém zahraničí... nebyla tehdy nakonec k ničemu, tatra šla dál ke dnu a ke dnu...Řízeně, o tom jsem přesvědčen.

Smutné to bylo. Já jsem si následně hleděl svých zájmů a počal kočírovat zprvu volvo, poté mercedes v dalekých krajích, až tam kdesi za Kanálem. A neřídil jsem špatně, to nemohu říci....

A po těch svých cestách po Anglii jsem samozřejmě i uviděl místa, kde dříve oni vyráběli svoje chlouby, třeba Leylandy a i jsem vnímal, jak je jim líto, že teď už je nemají a po silnicích se jim prohánějí jen "cizáci".

A tehdy jsem si na tatřičky vzpomněl a -přiznávám- dost nacionalisticky jsem si řekl: tady jednou bude jezdit TATRA. Na nástěnky v šatně jsem připichoval odkazy, každý hovor s kolegy ráno i večer jsem opepřil poznámkou o úžasnosti exotických českých náklaďáků a na facebooky jim posílal videoodkazy.

Nu, zaujalo je to, o to nic. Přezdívku z nadpisu mi dali. Videa, jak tatry procházejí bahnem Sibiře, či pískem Sahary anebo  jen lomem někde u Mostu  se jim líbily. Trochu mi dalo pravda zabrat vysvětlit, proč se ta kola nevylamují, ale vzhledem ke geniálnímu trubkovému rámu jen přizpůsobují terénu a že právě proto je tatra ta jediná pravá...

Víte co, jestli mi něco moje dnes 50+ životní zkušenost říká, tak to je to, že řidič dost těžko může být akceptován jako poradce manažera pro nákupy. Nu, alespoň můj britský šéf mým radám nenaslouchal. Podmínil jsem tenkrát v roce 2013 svoje další služby pro J.Doyle ltd podmínkou otáčet volantem vozu Tatra. Nepochopili svoji šanci, lobbingu neustoupili, nekoupili ani jeden kousek a já se vrátil do Česka.

A i proto dodnes tatry na Ostrovech nepotkáte. Na rozdíl od všudypřítomných škodovek a zetorů.

Ale já jsem tu svojí přezdívku snad tehdy dostal právem.

Autor: Jan Andrle | sobota 12.11.2016 14:12 | karma článku: 18,90 | přečteno: 620x
  • Další články autora

Jan Andrle

Útok pizzou

jsme báječná bezpečná země, o tom není pochyb, ale stejně, jednotlivé útoky zde jsou, i bizarní, tak jak se stalo večer nám...

12.4.2024 v 22:34 | Karma: 10,67 | Přečteno: 474x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Chlapovo štěstí

Jo, to byl ten starej svět. Dobrej. Chlap přijel z práce domů a tam bylo navaříno, naklizeno a načekáno, že až se nají....

7.4.2024 v 22:14 | Karma: 14,76 | Přečteno: 463x | Diskuse| Miniblogy

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma: 21,97 | Přečteno: 742x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Turnus

Ono to není snadné, pracovat v turnusu. Ještě u jednoho by to se celkem sneslo, ale u dvou...to už je dost

6.2.2024 v 21:43 | Karma: 18,99 | Přečteno: 532x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Doprčic!

Jo, youtube přináší leckterá pokušení. A pro předpubertálního autistu velmi lákavá. A ne vždy jste sto usledovat, co tam zrovna sjíždí. A pak se divíte.

4.2.2024 v 22:35 | Karma: 15,15 | Přečteno: 293x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Žárovka

Jsem blb. Nikdy bych si to nepřipustil, ale je to tak. K prozření stačilo pár žárovek. Což je zajímavé zejména s ohledem na titul inženýra elektrotechniky, kterým bych se mohl tady pyšnit.

17.1.2024 v 1:02 | Karma: 25,57 | Přečteno: 711x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Hodinky

Taková běžná věc. Hodinky. Postaru věc, kterou nosíme na ruce, občas se na ně podíváme, abychom zjistili čas. Hodinu, minutu...

4.1.2024 v 23:37 | Karma: 15,02 | Přečteno: 338x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Ajznbón (XII - Předvánoční)

Kdo z vás nemá rád pochvalu? Zeptám se ještě jinak. Kdo z vás chlapů nemá rád pochvalu? Ani nebudu čekat na odpověď, že... A odpovím si sám. Já tedy JO!

20.12.2023 v 18:50 | Karma: 19,11 | Přečteno: 407x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Ej Áj

Umělá inteligence. Mám se jí bát? Máme se jí bát? Anebo je to jen další logický krok lidského pokroku?

16.12.2023 v 16:34 | Karma: 14,00 | Přečteno: 207x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Koule

Někdo je má, někdo je nemá. Článek je o tom, kdo je podle mě měl, kdo by je měl dneska mít a kdo je bohužel nemá. Nic sexistického, jen konstatování politické...

27.11.2023 v 21:01 | Karma: 20,02 | Přečteno: 560x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Stávka

A už je to zase tady. Různé odbory a zájmové skupiny budou stávkovat. Proti čemu? Proti vládě, říkají.

23.11.2023 v 18:51 | Karma: 21,53 | Přečteno: 497x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Ajznbón (XI - Tatínek)

Vony ty elektronický jízdenky nakonec mají něco do sebe. Dá se z nich leccos poznat, co, to jistě programátoři nečekali.

11.11.2023 v 19:34 | Karma: 18,74 | Přečteno: 476x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Lego mužů

Když jsem byl malý kluk, lego k dostání nebylo, jen jeho enderácká napodobenina. Oni soudruzi v NDR vždycky byli na plasty dobří.

6.11.2023 v 0:53 | Karma: 16,53 | Přečteno: 358x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Ajznbón (X - Most)

Lidi jsou hrozně kreativní, řekla kolegyně cynicky a mně nezbylo, než jí dát za pravdu. Bylo to smutné, tragické.

3.11.2023 v 20:20 | Karma: 18,57 | Přečteno: 478x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Houby magický

Historie se opakuje, určitě, a nejen ta veliká, ale i úplně malinkatá, naše soukromá. V rodinách, v sousedství, na vesnicích a tak.

3.11.2023 v 2:18 | Karma: 12,46 | Přečteno: 342x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Co slavit 28.10. ?

Státní svátek vzniku dnes již neexistujícího státu, no, není to nonsens? Odpovím si hned v perexu. Není.

28.10.2023 v 3:39 | Karma: 23,76 | Přečteno: 2065x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Flastencova past

Je to určitě těžké být tím pravým vlastencem, když se svět takhle rychle mění. A když nevíte, kde je dobro a zlo.

28.10.2023 v 1:02 | Karma: 25,25 | Přečteno: 823x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Ajznbón (IX - Karel IV.)

Nastoupil na Karlštejně. A vypadal zmateně. Sedl si hned u dveří, na místo určené pro lidi s omezenou schopností se orientovat..

21.10.2023 v 21:18 | Karma: 20,37 | Přečteno: 419x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Trest

Když zlobíte, musíte počítat s trestem. A já včera drobátko zazlobil. A tak ráno, když jsem se z toho zlobení vyspal, trest přišel.

21.10.2023 v 19:08 | Karma: 17,17 | Přečteno: 627x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Ajznbón (VIII - Kobliha a jiné maličkosti)

Dnes od kolejí, mašinek a nádraží něco málo víceméně humorných minipříběhů, co dobře dopadly, nastřádaných jen za poslední turnus.

20.10.2023 v 10:29 | Karma: 19,42 | Přečteno: 328x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 475
  • Celková karma 16,31
  • Průměrná čtenost 808x
jeden takovej... :-)

Seznam rubrik