Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ajznbón (XII - Předvánoční)

Kdo z vás nemá rád pochvalu? Zeptám se ještě jinak. Kdo z vás chlapů  nemá rád pochvalu? Ani nebudu čekat na odpověď, že... A odpovím si sám. Já tedy JO!

Docela hnusné ráno. Mživé. Beroun. 4:06 přesně, to vím, v tuhle minutu mi začíná druhá půlka směny, kterou jsem přerušil o 1:56. Ovšem přerušení nebývá přestávka, jak by se mohlo zdát. Během té doby náhodně zkoušíte najít, kde si můžete odpočinout, a když to najdete, tak kde bude sprcha jen pro pány (a naopak).

První vlak, sepisuji dokumentaci, dělám brzdy, čekám, až se rozehřeje a v tom mi jde v ústrety podivná dvojice. Na tuhle denní dobu myslím. Paní tak 40+ a muž tak 20+-.

"Dobrý den, no zeptej se pána, jen se zeptej:"

"Já to neumím, mami."

"To už musíš umět, jsi velkej."

Jak jsem ještě rozespalý, zapojím se i já, naučenou větou: "Můžu nějak pomoci?"

"Ne, ne, jen ho nechte, on musí sám, my jedeme dneska vlakem poprvé, bratr nás sem vyložil, tak ať se to naučí."

Lekce cestování vlakem o sotva půl páté ráno mi sice přišla trošku kách, ale co, proti gustu, že...

Zkrátím to, strýc je přivezl na nádraží přesně tak brzy, aby stihli vlak do Prahy a mohli pokračovat k příbuzným na svátky. Nebyl to nakonec můj vlak, který je do Prahy odvezl, i když po několika nedorozuměních se usalašili v soupravě. Nebyla s nimi úplně lehká domluva, což se vyjasnilo poté, kdy při placení inzerovala paní průkazku ZTP-P (ne, že by mi to předtím nenapadlo), ale pak jsem si dal dvě a dvě dohromady a ještě před odjezdem jim do vagónu přišel říci, že ta naše krásná nová lištička asi nebude pro ně to pravé ořechové a za 15 minut jim k vedlejší koleji přijede starý dobrý elefant, který je doveze až na hlavák na jejich přestup. Přesně časy jsem jim našel, ba baťúžek, co mládenec málem zapomněl na sedadle, ke dveřím přinesl.  A ať se nebojí, že jízdenka ode mne jim  platí i tam. Děkovali. To by mne tak nerozhodilo, to se mi občas fakt stane.

Ale potom!!! My odjeli dle jízdního řádu směrem na Nučice, dvojice už byla dávno pryč a já si šel po svých. Tedy cestujících. A hned první na mne zařval, vážně nahlas: "Teda vy jste borec, jak vy se staráte o ty cestující, to snad není možný!!!"

Nechápal jsem hned, ale on se nedal a vysvětlil mi, proč jsem v jeho očích ten borec, nedbaje na to, že nejsem, protože od toho na vlaku snad doprdele jsem...  Jsem se bránil, ale i tak mne to potěšilo moc...

Mějte se všichni předvánočně krásně, pěkné svátky a budu se na vás někdy na vlaku těšit... :-)

 

Autor: Jan Andrle | středa 20.12.2023 18:50 | karma článku: 19,11 | přečteno: 412x
  • Další články autora

Jan Andrle

O biči, koloběžce a řízku

Zní vám to nekompatibilně? Tak to jste ještě nepotkali člověka, kterému to nejen nepřijde divné, ale hlavně o tom ani nepřemýšlí...

24.4.2024 v 20:14 | Karma: 12,57 | Přečteno: 337x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Útok pizzou

jsme báječná bezpečná země, o tom není pochyb, ale stejně, jednotlivé útoky zde jsou, i bizarní, tak jak se stalo večer nám...

12.4.2024 v 22:34 | Karma: 11,02 | Přečteno: 505x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Chlapovo štěstí

Jo, to byl ten starej svět. Dobrej. Chlap přijel z práce domů a tam bylo navaříno, naklizeno a načekáno, že až se nají....

7.4.2024 v 22:14 | Karma: 15,06 | Přečteno: 490x | Diskuse| Miniblogy

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma: 22,15 | Přečteno: 763x | Diskuse| Ostatní

Jan Andrle

Turnus

Ono to není snadné, pracovat v turnusu. Ještě u jednoho by to se celkem sneslo, ale u dvou...to už je dost

6.2.2024 v 21:43 | Karma: 18,99 | Přečteno: 541x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Situace na frontě se zhoršuje, řekl šéf ukrajinské armády. Rusko postoupilo

27. dubna 2024  17:50

Sledujeme online Operační i strategická situace ukrajinských vojsk na frontě se má sklon zhoršovat. Velitel...

Sokoly povede dosavadní místostarosta Martin Chlumský, rozhodl výbor

27. dubna 2024  17:35

Do čela České obce sokolské (ČOS) zvolil výbor Sokola podle očekávání dosavadního prvního...

Triumf českých středoškoláků. Zvítězili v soutěži NASA s návrhem dálkové opravy družic

27. dubna 2024  17:21

Pětice českých středoškoláků uspěla ve finále prestižní mezinárodní soutěže Conrad Challenge v...

Praktický i pro zábavu. Americká firma nabízí robopsa s plamenometem

27. dubna 2024  17:04

Americká firma Throwflame poprvé zveřejnila cenovku za svého robotického psa, který má na sobě...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 476
  • Celková karma 15,74
  • Průměrná čtenost 807x
jeden takovej... :-)

Seznam rubrik