Lockdown

20. 03. 2021 2:11:58
Nečekejte, prosím, žádnou plytkou kritiku opatření naší zoufalé vlády, stávají se totiž v životě lidském (i jiných savců) horší věci...

Je to tak dva měsíce, kdy - abych předešel znečištění bytu - jsem ihned po návratu z noční jen tak ledabyle odhodil tašku a odvedl chlupatou nezbednici na dvůr, nikdo jiný vhodný na to doma zrovna nebyl, jen nezletilý distanční školák, která ovšem dobrmanici neukomanduje, jinak bych to nedělal, že jo. Jak jsem brzy zjistil, byla to chyba. Buď to, že jsem odhodil tašku anebo to, že v oné tašce byly jak klíče od bytu/domu tak mobil. Za nemenší chybu považuji rovněž to, že na dveřích ze dvora je koule a ne klika. Strach z návštěv drbanů, no...

Zabouchl jsem nás a Ťapu patřičně vyvenčil. A těšil se na brzký návrat a sprchu a snídani a postel.... Tak to se mi protáhlo. Helejte, docela jsem spoléhal, že Andulku napadne tak po deseti, dvaceti minutách, že doma někdo chybí. Kdepak! Distanční výuka byla onoho dne asi hodně zajímavá. Nevyhlédla z okna, z balkónu, nic. Nebudu vás napínat, zachránila nás od smrti mrazem, žízní a steskem po bytě přesně po 43 minutách sousedka z přízemí, která zareagovala na mnou náhodně házené kamínky do oken nájemníků.

Zařekl jsem se, že si budu dávat pozor a vždycky, VŽDYCKY, budu u sebe mít jak klíče, tak mobil. A to dodržuju. On takový OPRAVDOVÝ lockdown není nic příjemného, že. A tak i dneska, když jsem zůstal poslední vzhůru a měl teda onu zprostředkovanou vyměšovací povinnost na hrbu, jsem se před odchodem z bytu přesvědčil, že klíče v kapse kalhot jsou a mobil je v té náprsní.

Dveře dvora za námi zaklaply a fena se činila dost rychle, tak to mám rád. Do jedné ruky vodítko, do druhé plný pytlík a hurá domů s odbočkou přes popelnici. Vytahuju klíče, ale něco je špatně! Od auta, já blb! Ty mi daj, že je teď po půlnoci vzbudím, ale co, je to přece hlavně jejich pes, ne.

"Čekej, Tlápoto, musím volat. A sedni!", fena poslechne. Mobil ne. Nemůže, je vybitej! Já blb, ne blb ne, blb je málo...

Je půl jedný v noci, spolunocležnice chrápou spokojeně o čtyři patra výše nad námi a ani jedno okno nesvítí...

No, nevím, házet lidem šutry do oken v tuhle dobu se mi moc nechce, ale zase přenocovat mezi břízami zrovna teď, když začíná pomalinku sněžit (Praha, březen dvacátého a přitom globální oteplování...), se mi taky nezdá. Možná tak přelézt plot a zkusit cestu přes sousední barák, baráky, dílny...

Ťapina zaštěká. Na chodbě se rozsvítilo! Bouchám na dveře jako blázen. Otevře mi soused, co bydlí nad námi: "Co je, ty vole, co tady bušíš?"

"Jsme se vymkli* a holky už spí," vysvětluju ,"ale co ty tady děláš, je lockdown, ne, odkud jdeš?" ptám se jen na lokalitu, protože hutný dech zachránce dává vědět, co tam dělal.

"Od kámoše, ty vole, ten lockdown nás jednou všechny dožene do blázince. Víš, že mě chtěli kontrolovat měšťáci? Ale mám papír, že dělám i noční, tak v pohodě..."

Vyjeli jsme do našeho patra, ještě jsem použil nabídnutého mobilu a zavolal našim, abych nemusel pobuřovat barák nočním zvoněním a boucháním na dveře od bytu a dobrý. Vynadáno jsem dostal. Kamil odjel o patro výš. Dobrou noc. Dík.

Všechno dobře dopadlo. Ale nemuselo. To víte, tvrdý lockdown není legrace....

*vymkli - výraz z liptovštiny, kterým rád zkracuji to, že jsme si zabouchli dveře aniž bychom od nich v danou chvíli měli klíče...

Autor: Jan Andrle | sobota 20.3.2021 2:11 | karma článku: 17.80 | přečteno: 583x

Další články blogera

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 17.53 | Přečteno: 413 | Diskuse

Jan Andrle

Turnus

Ono to není snadné, pracovat v turnusu. Ještě u jednoho by to se celkem sneslo, ale u dvou...to už je dost

6.2.2024 v 21:43 | Karma článku: 18.57 | Přečteno: 514 | Diskuse

Jan Andrle

Doprčic!

Jo, youtube přináší leckterá pokušení. A pro předpubertálního autistu velmi lákavá. A ne vždy jste sto usledovat, co tam zrovna sjíždí. A pak se divíte.

4.2.2024 v 22:35 | Karma článku: 14.05 | Přečteno: 275 | Diskuse

Jan Andrle

Žárovka

Jsem blb. Nikdy bych si to nepřipustil, ale je to tak. K prozření stačilo pár žárovek. Což je zajímavé zejména s ohledem na titul inženýra elektrotechniky, kterým bych se mohl tady pyšnit.

17.1.2024 v 1:02 | Karma článku: 25.21 | Přečteno: 592 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 20 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 12.79 | Přečteno: 237 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 17.53 | Přečteno: 413 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.06 | Přečteno: 105 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.97 | Přečteno: 581 | Diskuse
Počet článků 472 Celková karma 16.57 Průměrná čtenost 806

jeden takovej... :-)

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...